Doorgaan naar hoofdcontent

Mijn 5 lievelingsliedjes


De eerste top 5 uitdaging (challenge) voor dit jaar zijn mijn 5 favoriete liedjes.

Muziek is dan ook één van mijn grote passies.  Als ik mijn ouders mag geloven stond ik al te dansen en mee te zingen met de pamper nog aan 😊.  Ik ben altijd al heel begaan geweest met muziek en heb er dan ook een hobby van gemaakt.

Jullie kunnen mij als DJ LadyP horen op :
www.radiocaroline.international - elke vrijdagavond vanaf 18u30
www.miniradio.be - elke maandagavond vanaf 18u

Mijn favoriete muziekquote is : 
"Music makes the people come together" 
- Madonna -

Ook al ben ik grote fan van artiesten als Madonna, Michael Jackson, The Rolling Stones, ...  met heel hun repertoire is mijn top 5 toch iets persoonlijker geworden.

Deee-lite met Groove is in the heart
Song uit 1990 uit het album Word Clique.
Telkens ik dit liedje hoor word ik goed gezind "Let's have som fun".
De bijhorende muziekclip is mij ook steeds bijgebleven.  Ook al is dit een song uit de 90s, is de clip volledig in 60s stijl.  Ik heb dit altijd een geweldig tijdperk gevonden, zeker wat de kledingstijl betreft.  Kleurrijke videoclip met gekke typpetjes.
The Chills that you spill up my back
Keep me filled with satisfaction when we're done
Satisfaction of what's to come
I couldn't ask for another
No, I couldn't ask for another

Eurythmics met Sweet Dreams (are made of this)
Sweet dreams are made of this, van het new wave duo Eurythmics, uitgebracht in 1983.
Telkens ik dit lied hoor heb ik zin om te dansen en te zingen.  Het is zeker een klassieker in zijn genre en werd ook menig maal gecoverd en geremixt.

Sweet dreams are made of this.
Who am I to disagree?
I traveled the world and the seven seas
Everybody's looking for something
Some of them want to use you
Some of them want to get used by you
Some of them want to abuse you
Some of them want to be abused


Aretha Franklin met Respect
Aretha Franklin scoorde in 1967 een grote hit met respect (geschreven door Ottis Redding).

Prachtig tijdloos rythm and blues nummer.  Ze wordt aanzien als de Soul Koningin.
Te begrijpen met zo een stem en zo een talent. RESPECT!
Aretha Franklin eiste met dit lied reeds meer respect voor vrouwen.  Dit blijft natuurlijk hot topic ook in 2018!

What you want

Baby, I got it

What you need

Do you know I got it
All I'm askin'
Is for a little respect



Bob Marley met One Love
Nummer uitgebracht in 1977 en in mijn geheugen het eerste lied en clip dat ik mij als kind kan herinneren.  Als klein meisje keek ik met grote ogen naar deze video clip met de jonge Jesse Lawrence.  Er verschijnen trouwens heel wat bekende gezichten in deze clip zoals o.a. Paul McCartney, Bananarama, Musical Youth, Madness,...  maar dat ben ik pas later te weten gekomen 😉
Ook dit nummer is volgens mij tijdloos, zowel qua tekst als meezingbaarheid voor jong en oud.
One love! One heart!

Let's get together and feel all right.

Hear the children cryin' (One love!)

Hear the children cryin' (One heart!),
Sayin' give thanks and praise to the Lord and I will feel all right,
Sayin' let's get together and feel all right.



David Bowie met Let's Dance
Dit is zonder twijfel mijn favoriete song aller tijden.  Ik kan er maar geen genoeg van krijgen.

Naast muziek dans ik ook graag dus dit nummer is zeer toepasselijk.
Dit nummer kwam uit in 1983 en werd één van Bowie's grootste hits.
Ook hier speelt de videoclip een heel belangrijke rol, deze is mij steeds bijgebleven.
"Put on your red shoes and dance the blues"
Videoclip dat racisme, onderdrukking en kapitalisme aanhaalt.  
In 2007 gaf Bowie de toelating aan Graig David om het lied te sampelen in zijn Hotstuff (let's dance).
Al bij al kan ik zeggen dat ik een grote fan ben van het hele repertoire van Bowie maar dit is en blijft mijn nummer 1 hit!
Let's dance 
Put on your red shoes and dance the blues
Let's dance
To the song they're playin' on the radio
Let's sway
While color lights up your face
Let's sway
Sway through the crowd to an empty space


Enjoy the music and stay tuned ...

Ik hoop dat jullie mee hebben genoten van deze muziek en ik ben erg benieuwd wat jullie lievelingslied is.  Laat het gerust achter in de commentaar en draai ik het speciaal voor jou tijdens één van mijn volgende uitzendingen.

En zoals ik graag op de radio zeg, my name is LadyP and I'm out of here!




Reacties

Populaire posts van deze blog

Home-made Limoncello, een origineel en persoonlijk cadeautje!

In mijn vorig artikel konden jullie tips vinden over het dekken van een mooie kersttafel. Eén van de tips was een huisgemaakte tractie op tafel presenteren. Ik kies ervoor om jullie vandaag uit te leggen hoe jullie een lekkere huisgemaakte Limoncello kunnen aanbieden. Ingrediënten :  5 bio citroenen 400 gr suiker 1/2l water 1/2l alcohol 94° Stap 1 :  Was de citroenen. Schil ze daarna met een dunschiller  (probeer het wit vliesje te vermijden, dit maakt de limoncello bitter) Stap 2 :  Leg de citroenschillen samen met enkele schijfjes citroen in een pot, overgiet met de alcohol en sluit af. Laat de pot gedurende een week rusten. Stap 3 :  Na een week bereid je met het water en de suiker een siroop. Breng aan de kook, laat 5 minuten koken en laat dan afkoelen. Giet de siroop bij de ondertussen volledig geel geworden alcohol en zeef. Giet in fles(sen) en bewaar nog minstens 5 weken op een koele plaats. Daarna kan je van

Mijn 5 lievelingsseries

Na een pol op instagram hebben jullie beslist, deze maand willen jullie weten wat mijn 5 lievelingsseries zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat het moeilijker is dan verwacht om er maar 5 uit te kiezen. Zo heb ik bvb series waar ik in mijn jeugd heel vaak naar keek en zijn er de hedendaagse series. Daarom zal ik mijn top 5 in tweevoud opgeven 😊 Graag begin ik met de hedendaagse series (series na 2000):  5. Breaking Bad: Wie heeft het verhaal van Walter White niet gevolgd?  Eén van de meest bekeken series op netflix en volgens mij ook de beste serie van de laatste jaren.  Deze staat welverdiend op de 5de plaats in mij lijstje. De serie liep maar liefst 5 seizoenen met een totaal van 62 afleveringen.  Als je één van de weinigen bent die de serie nog niet gezien heeft, geloof de hype, het is echt zo goed! Walter White (Bryan Cranston) heeft het moeilijk om financieel rond te komen daarom combineert hij een job als leraar chemie met een part-time job in de carwash.  Op de da

Een week lang alle dagen een Chef aan tafel...

Koken is één van mijn passies en vorige week bracht ik alle dagen een Chef aan tafel. Er zijn tegenwoordig heel wat Chefs die boeken uitbrengen over klassieke, gezonde, gemakkelijke, snelle,... recepten. Ik koos voor boeken dat in mijn kast liggen en dit is een vrij breed gamma.  Ik kook vooral klassiek maar probeer toch regelmatig een gezonde touch in mijn menu te brengen. De genodigde Chefs waren deze week : Hemsley and Hemsley : de zusjes Jasmine en Melissa zijn 2 Britse meisjes die ons gezond, lekker en gemakkelijk leren koken.  De kookboeken van de zusjes zijn een echte aanrader, mooie foto's, duidelijke uitleg en aangename tips.  Het leuke is dat je alles makkelijk kan maken en de ingrediënten gemakkelijk terugvindt in de supermarkt. Jamie Oliver : aka "The Naked Chef" , wie zag hem nog niet op TV verschijnen.  Een leuke, eenvoudige sympathieke jonge man die ons steeds opnieuw kan doen watertanden.  Ook hij toont ons aan dat koken niet moeilijk hoe