Doorgaan naar hoofdcontent

10 tips om van je badkamer een oase van rust te maken



Wie gaat er niet graag naar de spa of naar een kuuroord om te ontspannen?
Ik alvast wel, maar het kan ook thuis in je eigen badkamer.

Je hebt heus geen grote badkamer of dure accessoires nodig om deze oase van rust te creëren, een beetje creativiteit is meer dan voldoende.


Graag zet ik met jullie een tiental tips en tricks op een rijtje.

1. Less is more
Zorg dat je badkamer rust uitstraalt.  Ruim alle overbodige spullen op zoals toiletgerief en gooi onnodige zaken weg zoals lege flessen, oude tandenborstels,...
Zet je alledaagse producten weg in de kast.

2. Ga voor design
Koop mooie flessen douchegel, shampoo, bodylotion,...
Deze moeten de eyecatcher worden in je badkamer.  Ikzelf hou nogal van de Rituals collectie en vind ook dat het steeds mooi oogt in mijn badkamer.
Indien je toch liever uw eigen producten gebruikt kan je ze steeds overgieten in een mooi flesje of potje, deze kan je budgetvriendelijk vinden bij Action.
Je kan natuurlijk ook je eigen productjes en scrubs maken, maar dat is voor een volgende blog 😉

3. Zorg voor ontspannende muziek
Een ontspannend achtergrondmuziekje, daar start alles mee! Ikzelf gebruik een bluetooth speaker voor in de badmaker (spatvrij) en zet op youtube een spa/relax/lounge muziekje op. Voilà, ik kan beginnen wegdromen.
4. Kaarslicht
Zorg ervoor dat je op een veilige manier voldoende kaarsen in je badkamer kan plaatsen en vermijd zo kunstmatig licht.  Het natuurlijk licht van de kaarsen zal je gemakkelijker laten ontspannen.
Thanks to Pinterest and Katy Kozee
5. Ga voor aarde tinten
Aarde tinten halen je innerlijke rust naar boven.
Vermijd dus kleuren als paars, rood, flashy roos,... in je badkamer.  Ga eerder voor beige, bruintinten, grijstinten, natural groen of wit.
Het is heel belangrijk dat ook je ogen tot rust komen en na het licht, de kleuren nu...

6. Na kleuren ook geuren
Zorg ervoor dat er een aangename relaxerende geur in de badkamer hangt.
Dit kan door middel van kaarsen (zie punt 4) of oliedispensers.
Geurtjes als eucalyptus, munt en citroen geven je energie, en lavendel, thym en jasmijn zijn dan weer heel ontspannend.  Aan jou de keuze.
Maison du Monde

7. Breng de natuur binnen
Een beetje groen mag er zeker bij, een mooi mini bambooplantje, bonzai, ... heel wat plantjes zijn erg geschikt om te overleven in het warme en vochtige klimaat van je badkamer.

8.  Stenen
Ja u hebt het goed gelezen stenen.  Zijn staan sinds jaar en dag symbool voor de zen attitude.  Maak zelf een stenen badmat of tandenborstel-houder.  Je vindt voldoende inspiratie op Pinterest.
Met dank aan Pinterest

Met dank aan Pinterest

9. Badplankje
Deze is een absolute musthave.  Eerlijk gezegd kan ik niet meer zonder en is dit één van mijn beste aankopen geweest voor mijn badkamer.  Rustig ontspannen met een boek, ereader, glaasje wijn of bubbeltjes erbij,...  Wat moet er nog meer zijn?  Het oogt trouwens ook gewoon mooi in je badkamer met een plantje of een kaarsje op.
Bol

10. Sweetness
Donzige handdoeken en een goede badjas, kunnen natuurlijk niet ontbreken.  Ga ook hier voor aarde tinten zodat ook de handdoeken je een gevoel van rust geven.  Ideaal is als je ze kan opwarmen alvorens ze te gebruiken, dit kan via een speciale handdoek-verwarmer of simpelweg op de verwarming.
Met dank aan Pinterest

Hopelijk heb ik jullie wat kunnen inspireren en hebben jullie binnenkort een ontspannend moment in jullie spa, euhm badkamer.
Laat je zeker verder inspireren op het wereldwijde web en ontspan ...

Tot schrijfs,

Pascale x

#mindull #welness #spa #bathroom #rituals #bol #pinterest #relax #jbl

Reacties

Populaire posts van deze blog

Home-made Limoncello, een origineel en persoonlijk cadeautje!

In mijn vorig artikel konden jullie tips vinden over het dekken van een mooie kersttafel. Eén van de tips was een huisgemaakte tractie op tafel presenteren. Ik kies ervoor om jullie vandaag uit te leggen hoe jullie een lekkere huisgemaakte Limoncello kunnen aanbieden. Ingrediënten :  5 bio citroenen 400 gr suiker 1/2l water 1/2l alcohol 94° Stap 1 :  Was de citroenen. Schil ze daarna met een dunschiller  (probeer het wit vliesje te vermijden, dit maakt de limoncello bitter) Stap 2 :  Leg de citroenschillen samen met enkele schijfjes citroen in een pot, overgiet met de alcohol en sluit af. Laat de pot gedurende een week rusten. Stap 3 :  Na een week bereid je met het water en de suiker een siroop. Breng aan de kook, laat 5 minuten koken en laat dan afkoelen. Giet de siroop bij de ondertussen volledig geel geworden alcohol en zeef. Giet in fles(sen) en bewaar nog minstens 5 weken op een koele plaats. Daarna kan je van

Een week lang alle dagen een Chef aan tafel...

Koken is één van mijn passies en vorige week bracht ik alle dagen een Chef aan tafel. Er zijn tegenwoordig heel wat Chefs die boeken uitbrengen over klassieke, gezonde, gemakkelijke, snelle,... recepten. Ik koos voor boeken dat in mijn kast liggen en dit is een vrij breed gamma.  Ik kook vooral klassiek maar probeer toch regelmatig een gezonde touch in mijn menu te brengen. De genodigde Chefs waren deze week : Hemsley and Hemsley : de zusjes Jasmine en Melissa zijn 2 Britse meisjes die ons gezond, lekker en gemakkelijk leren koken.  De kookboeken van de zusjes zijn een echte aanrader, mooie foto's, duidelijke uitleg en aangename tips.  Het leuke is dat je alles makkelijk kan maken en de ingrediënten gemakkelijk terugvindt in de supermarkt. Jamie Oliver : aka "The Naked Chef" , wie zag hem nog niet op TV verschijnen.  Een leuke, eenvoudige sympathieke jonge man die ons steeds opnieuw kan doen watertanden.  Ook hij toont ons aan dat koken niet moeilijk hoe

Mijn 5 lievelingsseries

Na een pol op instagram hebben jullie beslist, deze maand willen jullie weten wat mijn 5 lievelingsseries zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat het moeilijker is dan verwacht om er maar 5 uit te kiezen. Zo heb ik bvb series waar ik in mijn jeugd heel vaak naar keek en zijn er de hedendaagse series. Daarom zal ik mijn top 5 in tweevoud opgeven 😊 Graag begin ik met de hedendaagse series (series na 2000):  5. Breaking Bad: Wie heeft het verhaal van Walter White niet gevolgd?  Eén van de meest bekeken series op netflix en volgens mij ook de beste serie van de laatste jaren.  Deze staat welverdiend op de 5de plaats in mij lijstje. De serie liep maar liefst 5 seizoenen met een totaal van 62 afleveringen.  Als je één van de weinigen bent die de serie nog niet gezien heeft, geloof de hype, het is echt zo goed! Walter White (Bryan Cranston) heeft het moeilijk om financieel rond te komen daarom combineert hij een job als leraar chemie met een part-time job in de carwash.  Op de da