Doorgaan naar hoofdcontent

Nieuw Belgisch DJ talent in de kijker ...


DeeJay Michiel of beter gezegd Michiel Bosmans is nieuw opkomend DJ talent en vandaag vertel ik jullie graag iets meer over hem.

Michiel is een 16 jarige DJ/producer en is afkomstig uit het Belgische Limburg.  Op school studeert hij Wetenschappen.  Maar het hart van Michiel ligt in de muziek.
Sinds kort tekende hij een contract voor een platenmaatschappij en brengt hij zijn eigen muziek uit.

Hieronder leren jullie Michiel beter kennen.
1. Michiel, wanneer werd je voor het eerst geraakt door de muziekvibes?
Ik kijk al mijn hele leven op naar grote DJ's, ik heb dan ook altijd geprobeerd om ze na te doen.  Hierdoor begon ik al snel met het maken van mijn eigen remixen, dit doe ik al sinds ik 8 jaar ben.
Ik liet deze enkel horen aan mijn familie en vrienden.  Maar vorig jaar kwam de vraag "Waarom breng je je muziek niet uit?", dit was de klik om daarmee verder aan te slag te gaan.  Ik bracht mijn muziek uit op internet en werd gecontacteerd door een label, zo begon het dus allemaal.

2. Gefeliciteerd met je nieuwe plaat "So it goes"!  Hoe lang heb je eraan gewerkt?  Van waar kwam de inspiratie?
Bedankt! Het heeft best lang geduurd.  Je kan rekenen dat ik 6 à 7 maanden aan een track bezig ben alvorens iemand de eerste preview te horen krijgt.  Dus voor de plaat uitkomt zijn we al bijna een jaar verder.
Mijn inspiratie haal ik uit mijn omgeving.  Ik probeer omgevingsgeluiden in me op te nemen en probeer er dan een melodie van te maken.  Dit werk ik dan uit en neem ik als basis voor een nieuw lied.

3. Beschrijf in je eigen woorden het geluid van je nieuwe plaat.
Mijn nieuwe track kan ik het best beschrijven als zomers, levendig en opwekkend en dit alles met een festival vibe.

4. Welke wensen zie je op muziekaal gebied nog graag in vervulling gaan?
Mijn wensen op muziekaal gebied die ik nog wil bereiken zijn natuurlijk een nog groter publiek bereiken en draaien op festivals.

5. Wie is je grootste voorbeeld op muzikaal gebied en waarom?
Martin Garrix is mijn groot voorbeeld omdat hij ook al vanaf zijn tienerjaren zijn eigen muziek maakte en waardoor hij wereldwijd bekent werd met zijn track  "Animals".
Het zou fantastisch zijn als ik zoiets zou kunnen evenaren!

6. Wat is je leukste optreden tot dusver?
Mijn leukste optreden tot dusver was op Frozen Beatzz, al je de kans krijgt om er naartoe te gaan, zeker doen!

7. Waar kunnen we je in de toekomst tegenkomen?
Je zal met kunnen zien op Frozen Beatzz en diverse andere Limburgse fuiven, vooral in Genk en omstreken.


Zo jullie zien maar de opvolging van de Belgische DJ's is verzekerd.
Jullie kunnen Michiel volgen op :

Snapchat:michiel_bosmans 

Bedankt voor dit aangename interview Michiel.  Ik wens je alvast héél véél succes in de toekomst en je hebt er alvast een fan bij 😊



Reacties

Populaire posts van deze blog

Home-made Limoncello, een origineel en persoonlijk cadeautje!

In mijn vorig artikel konden jullie tips vinden over het dekken van een mooie kersttafel. Eén van de tips was een huisgemaakte tractie op tafel presenteren. Ik kies ervoor om jullie vandaag uit te leggen hoe jullie een lekkere huisgemaakte Limoncello kunnen aanbieden. Ingrediënten :  5 bio citroenen 400 gr suiker 1/2l water 1/2l alcohol 94° Stap 1 :  Was de citroenen. Schil ze daarna met een dunschiller  (probeer het wit vliesje te vermijden, dit maakt de limoncello bitter) Stap 2 :  Leg de citroenschillen samen met enkele schijfjes citroen in een pot, overgiet met de alcohol en sluit af. Laat de pot gedurende een week rusten. Stap 3 :  Na een week bereid je met het water en de suiker een siroop. Breng aan de kook, laat 5 minuten koken en laat dan afkoelen. Giet de siroop bij de ondertussen volledig geel geworden alcohol en zeef. Giet in fles(sen) en bewaar nog minstens 5 weken op een koele plaats. Daarna kan je van

Een week lang alle dagen een Chef aan tafel...

Koken is één van mijn passies en vorige week bracht ik alle dagen een Chef aan tafel. Er zijn tegenwoordig heel wat Chefs die boeken uitbrengen over klassieke, gezonde, gemakkelijke, snelle,... recepten. Ik koos voor boeken dat in mijn kast liggen en dit is een vrij breed gamma.  Ik kook vooral klassiek maar probeer toch regelmatig een gezonde touch in mijn menu te brengen. De genodigde Chefs waren deze week : Hemsley and Hemsley : de zusjes Jasmine en Melissa zijn 2 Britse meisjes die ons gezond, lekker en gemakkelijk leren koken.  De kookboeken van de zusjes zijn een echte aanrader, mooie foto's, duidelijke uitleg en aangename tips.  Het leuke is dat je alles makkelijk kan maken en de ingrediënten gemakkelijk terugvindt in de supermarkt. Jamie Oliver : aka "The Naked Chef" , wie zag hem nog niet op TV verschijnen.  Een leuke, eenvoudige sympathieke jonge man die ons steeds opnieuw kan doen watertanden.  Ook hij toont ons aan dat koken niet moeilijk hoe

Mijn 5 lievelingsseries

Na een pol op instagram hebben jullie beslist, deze maand willen jullie weten wat mijn 5 lievelingsseries zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat het moeilijker is dan verwacht om er maar 5 uit te kiezen. Zo heb ik bvb series waar ik in mijn jeugd heel vaak naar keek en zijn er de hedendaagse series. Daarom zal ik mijn top 5 in tweevoud opgeven 😊 Graag begin ik met de hedendaagse series (series na 2000):  5. Breaking Bad: Wie heeft het verhaal van Walter White niet gevolgd?  Eén van de meest bekeken series op netflix en volgens mij ook de beste serie van de laatste jaren.  Deze staat welverdiend op de 5de plaats in mij lijstje. De serie liep maar liefst 5 seizoenen met een totaal van 62 afleveringen.  Als je één van de weinigen bent die de serie nog niet gezien heeft, geloof de hype, het is echt zo goed! Walter White (Bryan Cranston) heeft het moeilijk om financieel rond te komen daarom combineert hij een job als leraar chemie met een part-time job in de carwash.  Op de da